Koronatiltak på Frammuseet

I vår åpningstid under perioden med COVID-19 smitte følger Frammuseet regjeringen og FHIs råd om smittevernstiltak.

Det betyr at man må holde minst 1-meters avstand til andre besøkende på museet, og bruke ansiktsmaske hvis det ikke er mulig å holde avstand.

Bruk antibackstasjoner ved ankomst, ved toalettene og ved inngangen til butikken. Vi har pleksiglass i resepsjonen og butikken, vi har nye rutiner for vask av hele museet, og det er tilrettelagt for kontaktløs betaling.

Noen avdelinger er stengt i denne perioden, det inkluderer kinoen, innsiden av Gjøa og kaféen. Det er ikke lov å spise på museet.

Det er per dags dato ingen begrensninger på antall besøkende, men dette oppdateres i henhold til råd fra regjering og FHI.