Fram Museum Oslo

Nye attraksjoner åpner!

Nye attraksjoner åpner! Svært vellykket åpning av våre mange nye attraksjoner den 7. Mai 2018.

Svært vellykket åpning av våre mange nye attraksjoner den 7. Mai 2018.

Nye attraksjoner åpner!

Utenriksminister Ine Marie Eriksen Søreide, omgitt av Frammuseets styreleder Olav Orheim (til venstre) og direktør Geir O. Kløver (til høyre)

Frammuseet har nå åpnet en rekke nye attraksjoner, som inkluderer en enorm filmsimulering av stormfullt hav og isfjell på veggene rundt skipet, en ny iglo i lekeområdet og nye lugarer, gjenskapte med personlige effekter. Hele skipet er fylt med lyder og lukter, tønner, sekker, kasser, verktøy og alt annet man behøvde for en flere år lang polar ekspedisjon!

Åpningsfesten varganske spektakulær, med ti ulike matstasjoner fylt med polare smaker av mat og drikke.

Talene ble holdt av museets styreleder Olav Orheim, direktør Geir O. Kløver og Norges utenriksminister Ine Marie Eriksen Søreide.

De nye attraksjonene er et permanent tillegg til museet, de skal være åpne 365 dager i året, og krever ingen ekstra billett eller booking.

_frm6885_large.jpg
_frm6839_large.jpg